Network Menu

SWEA Stockhoms årsmöte 2020

Ja, så var det då dags för årsmötet 2020 som hölls i Spegelsalen på Piperska muren. 115 Sweor var anmälda men tyvärr var det några som fick förhinder. Dagordningen klubbades igenom ganska så snabbt. Styrelsens verksamhetsberättelse och ekonomiska rapport presenterades och revisorernas berättelse gav sitt godkännande. Vid denna tidpunkt var vi 373 medlemmar men med största sannolikhet kommer siffran att stiga. Medlemsavgiften för 2021 klubbades till samma avgift som förra året, dvs 450 kronor. Så var det då dags att presentera den nya styrelsen .

Agneta Melin sitter kvar som ordförande, ny vice ordförande blir Jessica Holm Hill , Britt-Marie Sållarp sitter kvar som kassör.  De nya blir Marita Wallström-Löfdahl – sekreterare, Christina Anners – medlemsansvarig,  Marie Forsman – programansvarig och i gruppen Program kommer även Maria Holms och Cecilia Ryberg ingå, Lena Nilsson – webbredaktör, Pia Norrman – anmälningar.

En motion hade inkommit och den handlade om fler temagrupper som man efterfrågade. Styrelsen kommer att diskutera detta snarast så att man kan planera ytterligare temagrupper. Sedan fick SVIVs generalsekreterare, Cecilia Borglin, komma till tals där hon välkomnade ett samarbete mellan SVIV och SWEA Stockholm. Till slut förklarades mötet som avslutat.

Den avgående styrelsen avtackades med blommor och den nya gjorde ett snabbt konstituerade möte på stående fot.

Nya styrelsen

Styrelsen 2020

Den avgående styrelsen!

Innan middagen bjöds det på bubbel och minglet satte fart. Tänk att vi Sweor har så mycket att prata om!

Väl ner på bottenvåning serverades sedan middagen som bestod av dillbakad torsk med skaldjurssås och pepparrotsdoftande potatispuré, till dessert fick vi en god chokladmousse med halloncoulis och färska bär. Allt smakade mycket gott.

Agneta tog till orda och och läste upp en mycket trevlig historia om SWEA och det visades sig att det var Agneta själv som hade skrivit ihop berättelsen. Mycket intressant och trevligt att lyssna till.

Naturligtvis sjöngs några SWEA sånger i vanlig ordning och SWEA sången (melodi Flickorna i Småland) vars SWEA text Louise Enhörning står för var en av dessa. För Louise som tråkigt nog inte finns längre hölls en tyst minut till hennes minne under årsmötet.

Till kaffet bjöds det sedan på musikunderhållning av den unge mannen, Oscar Ögren.

Duktig var han och vid ett tillfälle då låten var medryckande så kunde inte några Sweor låta bli att ställa sig upp och dansa med. Kul att se för oss övriga som förblev sittande. Ja, som alltid tar kvällen slut och alla Sweor försvann ut i nattens mörker.

Avslutningsvis blev årsmötet ytterligare en trevlig aktivitet att lägga till samlingen. Om ett år kommer vi tillbaka igen.

Text & bilder: Lena Nilsson

Här kommer bilder på Sweorna runt middagsborden! (klicka på första bilden för att bläddra)